Heuglijk nieuws! Koffiedrinken is gezond! Als ik niet meer dan zes koppen koffie drink, loopt mijn gezondheid geen gevaar, beweert de Universiteit van Madrid. En ik kan niet wachten tot ik in mijn midlifecrisis zit, want op middelbare leeftijd mag ik als vrouw sloten van het goudbruine goedje gaan binnengieten om de kans op een hartaandoening te verkleinen. Rouwig kan ik daar niet om zijn, “euforisch” is een toepasselijker omschrijving.

Misschien moet ik dit “nieuws” toch maar met een klontje suiker korreltje zout nemen. Ik ken de Madrilenen en zou de kilometers die ze dagelijks naar de koffieautomaat/koffiebar/koffiekan afleggen, niet willen overdoen. En ik ken het onderwijsniveau in Spanje, ik weet dus dat een “universitair onderzoek” gelijkgesteld kan worden met een hogeschooltaakje hier.

Maar toch ben ik geneigd mijn ex-stadsgenoten te geloven. Want ze sussen mijn geweten met pseudo-wetenschappelijke bevindingen wanneer ik mijn mok weer eens tot het randje vul met goddelijk spul. Cortado, con leche, cappuccino of moccha: geen muziek die mooier klinkt in mijn verslaafde oren!
En als je me nu wil excuseren… Ik ga zonder gewetensbezwaren gehoor geven aan mijn lijf, dat schreeuwt om een volgend cafeïneshot. Want ik zit nog lang niet aan die 6 koppen.
17 juni, 2008 at 6:42 pm |
Espresso! Die uit Italië! Maar vooral die uit Lissabon! Klein, kleiner, kleinst = straf, straffer, strafst = heerlijk, heerlijker, heerlijkst
Enzovoort
18 juni, 2008 at 7:45 pm |
Gelezen op deredactie.be:
Wetenschappers spelen vaker vals dan tot nu toe gedacht werd. Dat blijkt uit een peiling in de Verenigde Staten bij meer dan 2.000 vorsers. De studie verscheen vandaag in het wetenschappelijke tijdschrift Nature. Bijna negen procent van hen heeft weet van geknoei in de drie jaar voor de enquête.
Waar of niet waar, ik lust toch geen koffie.
19 juni, 2008 at 9:51 am |
Gezond of niet, ‘t zijn alvast mooie kopjes koffie die je ons toont.
19 juni, 2008 at 1:19 pm |
Tijd om nog es een cinechoc te nuttigen! Of uiteraard enkele latte’s. Wanneer hebde nog es tijd en zonder hoofdpijn :p
19 juni, 2008 at 1:38 pm |
@ bie: een onderzoek dat bewijst dat met onderzoeken geknoeid wordt? Wie zegt dat er dan met dát onderzoek niet geknoeid is?
Maar afgezien daarvan: het zou me niets verbazen. Wetenschappelijke onderzoeken zijn de religie van onze maatschappij these days: ze kunnen je er werkelijk alles mee wijsmaken! Maar als ze mijn koffieverslaafd geweten sussen, dan word ik graag gelovig…
@ veerle: de eer is totaal aan de anonieme koffiekunstenaars die ooit een foto van hun kunstwerkje op het www hebben gezet, en die geen benul hebben van het feit dat ik schaamteloos hun kunstige koffies gebruik om mijn tekstje op te fleuren…
@ Plezanterieke: voor koffie maak ik meteen, altijd en overal tijd! De hoofdpijn is ondertussen vervlogen en de gedachte aan een chococcino/ cinnamonchoc brengt me het water in de mond… Eerstvolgende weekenddag da we allebei niks te doen hebben trekken we naar de Kaffènation?
26 juni, 2008 at 10:40 am |
Ik lust geen koffie..